نوشیدنی‌هایی که پایه آن‌ها اسپرسو است، در واقع قهوه‌هایی هستند که با دستگاه کاپوچینو ساز درست می‌شوند و دارای سه عنصر مشترک هستند: اسپرسو، شیر بخار داده و کف.

 

تفاوت‌های اصلی بین آن‌ها در مقدار اسپرسو، شیر بخار داده شده و کف داخل نوشیدنی است

در این مقاله تعدادی از محبوبترین و معروفترین نوشیدنی های بر پایه اسپرسو رو برسی خواهیم کرد:

ماکیاتو

نوشیدنی ماکیاتو در حقیقت حاصل ترکیب اسپرسو و شیر بخار داده شده میباشد که در دو نوع ماکیاتو بلند و کوتاه سرو میشود.

در ماکیاتو کوتاه یک شات اسپرسو با شیر داغ و کف روی آن را مشاهده میکنیم اما در ماکیاتو بلند دو شات اسپرسو با همان میزان شیر و کف روی آن در دسترس خواهد بود.

به طور کلی در ماکیاتو شاهد سه طیف رنگی در یک قنجان هستیم: سطح زیرین شامل اسپرسو، سطح میانی ترکیب اسپرسو با شیر و در نهایت سطح بالایی شیر بخار داده شده(فوم شیر).

ریسترتو

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش

ریسترتو عبارت است یک شات اسپرسو با همان میزان قهوه اما با مقدار کمتری آب (تقریبا نصف)

ریسترتو رنگ تیره تر و بافت غلیظ تری در مقایسه با اسپرسو دارد.

آمریکانو

قهوه آمریکانو یا اصطلاحا لانگ بلک( Long Black) یکی دیگر از انواع نوشیدنی های بر پایه اسپرسو میباشد که حاصل اضافه کردن یک شات اسپرسو به یک فنجان آب داغ میباشد.
در حقیقت آمریکانو در میان افرادی که طعم و رایحه اسپرسو را با غلظت و تلخی کمتری میپسندند بسیار محبوب میباشد.

کافه لاته

کافه لاته(Caffee Latte)  یکی دیگر از نوشیدنی های بر پایه اسپرسو میباشد که از لحاظ ترکیب شبیه به ماکیاتو میباشد، یعنی ترکیبی جذاب از اسپرسو، شیر و فوم. تفاوت ماکیاتو و لاته در میزان شیر موجود در آن میباشد که در لاته بیشتر است.کافه لاته در فنجانهای بزرگتر سرو میگردد.

کاپوچینو

کاپوچینو به لحاظ ترکیب شبیه کافه لاته میباشد ولی فوم شیر(کف شیر) بیشتری به نسبت لاته دارد. بر اساس استاندارد های کاپوچینو،  کف تشکیل شده روی این نوشیدنی نباید کمتر از 2 الی 3 سانتی متر باشد و در آخر بر روی فوم شیر شکلات رنده شده و یا پودر شکلات اضافه میشود.

فلت وایت

فلت وایت (Flat White)  در واقع اصالتی نیوزلندی دارد و از لحاظ ترکیبات دقیقا شبیه کاپوچینو میباشد با این تفاوت که فوم شیر و شکلات روی آن در این نوشیدنی حذف میشود.

موکا چینو(موکا)

نوشیدنی بر پایه قهوه اسپرسو دیگر، موکا (Mocha) میباشد که به نوعی حاصل ترکیب کاپو چینو و هات چاکلت میباشد. برای درست کردن موکا پودر شکلات با یک شات اسپرسو ترکیب شده، سپس به آن شیر بخار داده شده و کف اضافه می‌شود.

آفوگاتو

نوشیدنی آفوگاتو(Affogatto) یکی دیگر از نوشیدنی های بر پایه اسپرسو میباشد که در فصل گرما طرفداران بسیا پروپا قرصی دارد. آفاگاتو از اضافه کردن یک اسکوپ بستنی وانیلی ( یا طعم دلخواه دیگر) به یک شات اسپرسو سینگال و یا دبل حاصل میشود. آفو گاتو معمولا در تابستان و بعد از وعده شام سرو میگردد.

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.